2024. 1. 27. 07:05ㆍ코딩 도구/LG Aimers
LG Aimers: AI전문가과정 4차
Module 8. 『B2B 고객데이터 기반 예측 단서 스코어링 모델』
ㅇ 교수 : KAIST 박성혁 교수
ㅇ 학습목표
본 모듈은 B2B 고객데이터 기반 예측 단서 스코어링 모델에 대해 학습합니다.
고객의 행동을 예측할 수 있는 방법론과, 추천 시스템에 기반한 고객과 상품을 스코어링하는 방법, 의사결정나무 및 로지스틱 회귀 분석 기반의 고객과 상품을 스코어링하는 방법에 대해 소개합니다.
B2B 고객데이터 기반 예측 단서 스코어링 모델
Part 1. B2B 고객 행동 예측 방법론
-B2B 고객 행동 예측 방법론
:“targeting”
Who? (Buyer/Churn)
ㄴBinary classification
Logistic regression
ANN
Decision tree
K-nearest neighbor
SVM
RFM (CRM)
:“product matching”
What? (Product)
ㄴrecommendations
Content-based filtering
Collaborative filtering
:“right time”
When?
Purchase interval
:“expected revenue”
How much?
Demand forecasting
-B2B vs B2C
[reference] https://atonce.com/blog/thedifference-between-b2b-and-b2c-marketing
-Data Analytics
• Descriptive Analytics
Describes the past status of the domain of interest using a variety of tools through techniques such as reporting, data visualization, dashboards, and scorecards
• Predictive Analytics
Applies statistical and computational methods and models to data regarding past and current events to predict what might happen in the future
• Prescriptive Analytics
Uses results of predictive analytics along with optimization and simulation tools to recommend actions that will lead to a desired outcome
-데이터 소스 측면에서의 세 가지 발전 단계
• Business Intelligence & Analytics 1.0
Focus on structured quantitative data largely from relational databases
• Business Intelligence & Analytics 2.0
Include data from the Web (Web interaction logs, customer reviews, social media)
• Business Intelligence & Analytics 3.0
Include data from mobile devices, (location, sensors, etc.) and Internet of Things
[ +최신 트렌드 ]
딥러닝 기반 인공지능 기술은 영상 및 음성 정보를 손쉽게 처리해주기 때문에 더 풍부한 데이터를 기반으로 Analytics를 할 수 있게 한다.
'코딩 도구 > LG Aimers' 카테고리의 다른 글
LG Aimers 4기 로지스틱 회귀분석과 인공신경망 (ANN) (41) | 2024.01.29 |
---|---|
LG Aimers 4기 추천 알고리즘 (43) | 2024.01.28 |
LG Aimers 4기 가치 획득 (0) | 2024.01.26 |
LG Aimers 4기 고객가치와 가격 (2) | 2024.01.25 |
LG Aimers 4기 B2B 시장, 소비자와 고객의 차이 (6) | 2024.01.24 |